Általános Szerződési Feltételek
Üdvözlünk a Nomoregrey (a továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett weboldalon. A jelen Általános Szerződési Feltételek dokumentum (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazza
a) a www.nomoregrey.hu és nomoregrey.hu weboldalon (a továbbiakban együtt: Honlap) elérhető szolgáltatások igénybevételének, és
- b) az igénybevevő (a továbbiakban: Felhasználó) általi Honlap-használatnak a feltételeit, valamint
- c) a Honlapon megjelenített terméket megvásárló, megrendelő, mástól kapó, használó, igénybe vevő a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre – ide értve a termékkel kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettjét is – (a továbbiakban: Fogyasztó) vonatkozó szabályokat.
Kérjük, kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben feltételeink minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti azokat magára nézve.
A Felhasználó személyes adatainak kezeléséről a külön dokumentumban található adatvédelmi irányelvek rendelkeznek, amely weboldalunkon megtalálható, az alábbi címen: https://nomoregrey.hu/adatvedelmi-tajekoztato
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, amelyet a jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon máshol elérhető tájékoztatások nyújtják. A szerződés nyelve magyar. A szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat a Szolgáltató nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető. Szolgáltató semmilyen írott magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát, de a kölcsönös tiszteleten alapuló, tisztességes kereskedelmi gyakorlatot folytatja.
Felhasználó a Honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:
A Szolgáltató
GR7 Hungary Kft.
Levelezési cím:6000 Kecskemét, Belsőnyír tanya 404.
Átvételi pont (csomagautomata) címe: a megrendelés során kerül megadásra, kiválasztásra
Adatkezelési nyilvántartási szám:
Cégjegyzékszám:03-09-133114
Bejegyző Bíróság neve:
Adószám: 27096196-2-03
Számlavezető pénzintézet: K&H Bank Zrt.
Számlaszám: 10401165-50526856-56831004
IBAN: HU21 10401165-50526856-
SWIFT: OKHBHUHB
E-mail cím: info@nomoregrey.hu
Ügyfélszolgálati telefonszám: +36209472182 +48734120170 +36205107852
A Honlappal kapcsolatos felhasználási feltételek
II/1. Felelősség
II/1.1. A Felhasználó felelőssége
A Felhasználó a Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget veszélyeztető, megkárosító magatartásért. Szolgáltató kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért. Felelőssége kizárólag a szerződésszegésért való felelősségig terjed.
A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személy jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
Az Internet globális jellege miatt a Felhasználó elfogadja, hogy a Honlap használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve köteles eljárni. Amennyiben a Honlap használatával összefüggő bármely tevékenység a Felhasználó államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Felhasználót terheli a felelősség.
Amennyiben a Felhasználó a Honlapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak az I. pontban írt kapcsolat felvételi módok valamelyikének a használatával.
II/1.2. A Szolgáltató felelőssége
A Felhasználók által a Honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat („Megosztás”) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a Felhasználó által jelzett kifogásolható tartalmat megalapozottnak találja, jogosult a tartalom haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
II/2. Szerzői jogok
A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, valamint a szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Honlapon, valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak, bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
A Honlap tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot a Felhasználónak a Honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.
A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a nomoregrey.hu domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által foglalt minden más domainnévre, azok aloldalaira, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató külön engedélyt ad.
Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy a meglévő adatokat törölni, felülírni.
A Szolgáltatás igénybevételével Felhasználó elfogadja, hogy a Szolgáltató a Szolgáltatás igénybevétele során a Felhasználó által feltöltött adatokat a vonatkozó Adatkezelési Tájékoztató keretei között bármikor és bárhol, korlátozás és külön díj fizetése nélkül felhasználhatja.
II/3. A honlapon folytatott tevékenység
A nomoregrey.hu oldalon található webáruházban GR-7 őszülés elleni tonic online értékesítése történik.
II/4. A honlapon történő vásárlás
II/4.1. Regisztráció a Honlapon
II/4.1.1. Általános információk a regisztrációval kapcsolatban
A Honlap tartalmának megtekintéséhez, valamint a Honlapon történő megrendeléshez, regisztráció nem kötelező. Felhasználó regisztrálni a „FIÓKOM” menüpont „REGISZTRÁCIÓ” almenüpontra kattintásával, a regisztrációs felület értelemszerű kitöltésével tud.
A Honlapon történő regisztráció előnye, hogy Felhasználó a Honlapon gyorsabban tudja leadni a megrendelését, azt könnyen nyomon tudja követni, valamint lehetősége van a Szolgáltató hírlevelére is feliratkozni.
Ha a Felhasználó regisztrált korábban a Honlapon, de elfelejtette jelszavát, lehetősége van a jelszó emlékeztető segítségét igénybe venni.
II/4.1.2. A regisztráció során megadandó adatok
A regisztrációs felületen a Felhasználónak a következő adatokat szükséges megadnia a Szolgáltató részére:
a) A „Regisztráció” almenüpont alatt
• Felhasználónév
• Email cím
• Jelszó
b) A „Fiókadatok” menüpont alatt
• Vezetéknév
• Keresztnév
• Email cím
• Megjelenítendő név
c) A „Szállítási adatok” menüpont alatt
• Vezetéknév
• Keresztnév
• Cégnév
• Ország
• Irányítószám
• Város
• Utca, házszám
• Megye
• Telefonszám
• Email cím
d) A „Számlázási adatok” menüpont alatt
• Vezetéknév
• Keresztnév
• Cégnév
• Ország
• Irányítószám
• Város
• Utca, házszám
• Megye
• Telefonszám
• Email cím
A Honlapon a számlázási és szállítási cím azonossága esetén ezt a tényt a jelölő négyzetben a Felhasználó által jelölni szükséges. Amennyiben a számlázási és a szállítási cím nem egyezik meg, úgy a Felhasználónak lehetősége van a szállítási címet megadnia.
A Felhasználónak ezen a felületen is lehetősége van feliratkoznia a Szolgáltató hírlevelére a jelölőnégyzet kipipálásával.
A regisztráció sikeréről a Szolgáltató automatikus e-mailben tájékoztatja a Felhasználót, amelyben a Felhasználó egy összegző felület segítségével áttekintheti az általa a regisztráció során megadott adatokat.
II/4.1.3. A Felhasználó jogai és kötelességei a regisztráció során
A Felhasználó vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatai valósak, továbbá, hogy szükség szerint frissíti azokat annak érdekében, hogy időszerűek, teljesek és a valóságnak mindenkor megfelelőek legyenek.
A Felhasználó jogosult a regisztrációját bármikor, indoklás nélkül törölni a „FIÓKOM” menüpont „FIÓKOM / PROFIL TÖRLÉSE” gomb használatával.
Felhasználó felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a Szolgáltató rendszeréből, ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok automatikus törlését a kiszolgáló rendszerből. A profil törlése után az adatok visszaállítására többé nincs mód, sikerességéről a Szolgáltató automatikus e-mailben tájékoztatja a Felhasználót.
A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Felhasználó felelős. Amennyiben a Felhasználó tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni a jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.
II/4.2. Megrendelés
II/4.2.1. Általános információk a megrendeléssel kapcsolatban
A Honlap tartalmának megtekintéséhez, valamint a Honlapon történő megrendeléshez, regisztráció nem kötelező, így a Felhasználó regisztráció nélkül is, bármikor megrendelést adhat le a Honlapon eladásra meghirdetett termékekre.
II/4.2.2. A Honlapon igénybe vehető termékkeresési lehetőségek
Felhasználó a Honlapon megrendelhető, kategóriákba rendezett (pl.: ágyneműhuzatok, akció) termékek között böngészhet, és választhatja ki a megrendelni kívánt terméket. A menüben található kategória nevére kattintva a benne szereplő termékek terméklapja jelenik meg. Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek alatt lévő számok segítségével lehet lapozni.
A Felhasználónak lehetősége van a „KERESÉS” menüpontra kattintva, a kereső mezőbe írva szabadszavas keresést lefuttatni, valamint kategória, szín, anyag és méret alapján is keresni az általa megvásárolni kívánt termékre. Ha a Honlapon eladásra meghirdetett valamely termék megfelel a Felhasználó keresésének, akkor a rendszer megjeleníti azt. Egyidejűleg a Felhasználó a keresési találatokat ár, népszerűség szerint sorba rendezheti, valamint méret, szín, anyag stb. alapján is szűrheti.
A keresés eredményeképpen a termékek azonos módon jelennek meg, mint a fent említett kategóriák esetében: lehetőség van lapozásra – amennyiben az adott keresés több oldalt kitevő találatot adna – és a termék részletes tulajdonságainak megtekintésére is.
II/4.2.3. Terméklap, a termék kiválasztásának és kosárba helyezésének a folyamata
A Felhasználó a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról, egyéb tulajdonságáról, a termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően a terméklapon tájékozódhat.
A Felhasználó a terméklapon található „KOSÁRBA RAKOM” gombra kattintva választhatja ki a megrendelni kívánt terméket és helyezheti a kosarába, valamint ugyanezen a felületen tudja megadni a megvásárolandó termék mennyiségét, annak pontos beírásával. A kosár tartalmát (a megrendelni kívánt termék mennyiségét) Felhasználó a Honlap tetején, a “KOSÁR” ikon mellett megtalálható zárójelben látja.
A „KOSÁR” ikonra kattintva Felhasználót a Kosár felületre navigálja a Honlap. A „KOSÁR” felületen a Felhasználó részletesen megtekintheti és ellenőrizheti a kosárba helyezett termékek listáját (megnevezés, termékfotó és a bruttó ár megjelölésével), a megrendelni kívánt darabszámot, valamint az összegző felület alján a megrendelése – szállítási díjjal növelt – végösszegét. Ezen a felületen a Felhasználó még bármikor módosítani tud kosarának tartalmán, hiszen lehetősége van arra, hogy terméket töröljön a kosarából az „X” gombra kattintva, illetve a termék mennyiségén (darabszámán) is változtatni tud.
Szolgáltató rendszere – automatikusan, a Szolgáltató szerverén – eltárolja a kosár tartalmát, ha a Felhasználó kilép a Honlapról vagy a vásárlási folyamatot megszakítja. A Felhasználó következő látogatáskor, miután e-mail címének és jelszavának megadásával belépett a Honlap felületére, folytathatja megrendelését. Ha nem szeretné eltárolni a kosár tartalmát, a Felhasználónak lehetősége van, a kosár kiürítésére a kosárba tett termék bal oldalán található „X” jelre kattintva. A megrendelésének módosítását a „Szerkeszt” gombra kattintva tudja elvégezni.
II/4.2.4. A kedvezményre jogosító kuponkód
Ha a Felhasználó rendelkezik kedvezményre jogosító kuponkóddal, azt a „KUPONKÓD” feliratnál található adatbeviteli mezőbe beírva használhatja fel, a beírást követően a „KUPON BEVÁLTÁSA” gombra kattintással. A „VÁSÁRLÁS FOLYTATÁSA” gombra kattintással Felhasználó folytathatja a megrendelését a Honlapon.
II/4.2.5. A megrendeléshez szükséges adatok megadása
A „TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ” gombra kattintással a Felhasználó a megjelenő felületen választhat, hogy
• amennyiben regisztrált felhasználója a Honlapnak, úgy belép az oldalra a „BELÉPÉS” gombra kattintva az e-mail és a jelszó mezőbe belépési adatait megadva, vagy
• a vásárlást vendégként folytatja és megrendelését regisztráció nélkül adja le.
Amennyiben a Felhasználó a megrendeléshez nem kíván a Honlapon regisztrálni, úgy a megrendelés teljesítéséhez szükséges (az ÁSZF II/4.1.2. pontjában meghatározott személyes-, szállítási- és számlázási) adatokat kell megadnia (a Honlapon regisztrált Felhasználóknak ezen adatokat nem szükséges a vásárlás során még egyszer megadnia, a Honlap a Felhasználónak ebben az esetben automatikusan a „Fizetési és szállítási lehetőségeket” ajánlja fel). Felhasználó a „Megjegyzés” pontban a megrendeléssel, számlázással kapcsolatos szöveges üzenetet küldhet a Szolgáltatónak.
Következő lépésben a „SZÁMLÁZÁSI ADATOK”-tól jobbra Felhasználónak választania kell a szállítási lehetőségek, majd a fizetési lehetőségek közül.
A vásárlás véglegesítéséhez a Felhasználónak – jelölőnégyzet segítségével – nyilatkoznia szükséges a „Vásárlási feltételek” pontnál, hogy a Vásárlási feltételeket (hatályos ÁSZF) és az Adatkezelési tájékoztatót elolvasta és elfogadja, valamint a hírlevélre feliratkozásról.
II/4.2.7. A megrendelés elküldése (leadása)
Az oldal alján található „RENDELÉS ELKÜLDÉSE” gombra kattintást követően a Felhasználó véglegesítheti a megrendelését. Szolgáltató a megrendelés sikerességéről az ezt követő felületen, valamint egy a Felhasználó e-mail címére küldött automatikus levélben értesíti a Felhasználót, amely visszaigazoló e-mail tartalmazza a megrendelés pontos részleteit.
A megrendelésének állapotát a regisztrált Felhasználó a megrendelés teljesítéséig figyelemmel kísérheti a Honlap tetején található „FIÓKOM” „RENDELÉSEK” feliratra kattintva. Itt megtalálhatja az összes eddigi megrendelését. Minden megrendelés egy egyedi megrendelés számmal azonosítható. A megrendelést Felhasználó időkorlát nélkül ki is nyomtathatja.
II/4.3. Adatbeviteli hibák javítása
Felhasználónak a rendelés bármely szakaszában, a megrendelés folyamatának befejezéséig a Honlapon bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, akár a saját fiókjában (felhasználói adatok módosítása), akár a megrendelési felületen (pl.: termék törlése a kosárból az „X” gombra kattintva). Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rossz termék elhelyezése a kosárban, majd a termék törlése a kosárból, rendelési adatok elírása stb. (pl.: szállítási cím).
II/4.4. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
II/4.4.1. Ajánlati kötöttség, a szerződés létrejötte
Ha a Felhasználó a termékek ellenértékét (a termék szállítási-, vagy csomagküldési díjjal növelt árát) a megrendelés véglegesítésével egyidejűleg nem fizette meg, az általa véglegesített (a Honlap rendszerében küldött) megrendelés ajánlattételnek minősül, és annak a Szolgáltatóhoz történő megérkezését ez utóbbi automatikus visszaigazoló e-mail útján – késedelem nélkül – visszaigazolja a Felhasználó felé.
A visszaigazoló e-mail tartalmazza a Felhasználó által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (személyes-, szállítási- és számlázási adatok), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget.
Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.
E visszaigazoló e-mail Szolgáltató részéről a Felhasználó által tett ajánlat elfogadásának minősül, amellyel érvényes szerződés jön létre a Szolgáltató és a Felhasználó között.
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
II/4.4.2. A rendelés kijavítása, módosítása a véglegesítést követően
Ha a Felhasználó rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és
a) hibát (elírást, hiányosságot, stb.) vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő, általa megadott személyes-, szállítási- vagy számlázási adatok tekintetében, azt 12 órán belül jeleznie kell a Szolgáltató felé a megfelelő személynek történő teljesítés, vagy a megfelelő címre történő szállítás érdekében,
- b) a megrendelés tartalmával kapcsolatos változtatást kíván végezni (pl.: termék, mennyiség tekintetében), úgy azt a lehető leghamarabb jeleznie kell a Szolgáltató felé a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében. Ilyen esetben a megváltozott tartalmú rendelés új ajánlattételnek minősül. Ha a Szolgáltató az elkésett felhasználói jelzés miatt már nem tud eleget tenni a kért tartalmi változtatásnak, az ebből eredő többletköltségek a Felhasználót terhelik.
II/4.5. Fizetés
A Szolgáltató az alábbi fizetési lehetőségeket biztosítja a Felhasználó számára:
Bankkártyás fizetés: A bankkártyás fizetés révén Ön kényelmesen és biztonságosan vásárolhat áruházunkban. A kiválasztott áruk megrendelése után Önt a K&H Bank weblapjára irányítjuk, ahol a Bank által használt, jelenleg legbiztonságosabbnak ítélt, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet bankkártyájával. Vásárlóinknak csak annyi a dolga, hogy a fizetési mód kiválasztásánál „fizetés bankkártyával” feliratra kattintsanak, majd a K&H Bank fizetési szerverén a kártya számát, lejárati dátumát és háromjegyű biztonsági kódját megadják. A K&H Bank a VISA, VISA Electron, V-Pay, MasterCard, Maestro és JCB típusú kártyákat fogadja el. A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben fogadhatjuk el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi! Kérjük, érdeklődjön bankjánál, hogy az Ön kártyája felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz. A K&H Bank a sikeres vásárlást követően a tranzakcióról engedélyezési számot bocsát ki, amelyet érdemes felírni vagy az egész oldalt kinyomtatni. Sikertelen tranzakció esetén a K&H Bank hibaüzenetben közli a hiba okát.
Fizetés utánvétellel: amennyiben a Honlapon megrendelt termék futárszolgálattal kerül kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Felhasználó a megrendelés végösszegét a futárnak teljesítse készpénzben vagy bankkártyás fizetéssel. Ha a futárnál lévő mobil terminál valamely oknál fogva nem működőképes, erre vonatkozó felelősségét a Szolgáltató kizárja.
II/4.6. Számla
A Szolgáltató a Felhasználó részére a Billingo számlázó és számlakezelő programmal kiállított e-számlát küldi meg a programon keresztül a megrendelés során megadott e-mail címre. Az elektronikus számlát nem kell kinyomtatni, elektronikus formában hiteles.
II/4.7. A Szolgáltató által a Felhasználó részére biztosított szállítási lehetőségek
II/4.7.1. Futárszolgálattal történő házhozszállítás
A Honlapon leadott rendelések kiszállítása a GLS futárszolgálattal vagy az MPL futárszolgálattal történik az online rendelés során a Felhasználó által megadott címre. A futárszolgálat hétköznaponként (hétfőtől-péntekig, az ünnepnapok kivételével), 08:00-17:00 óra között kézbesíti a megrendeléseket. Amennyiben Felhasználó a fenti időszakban nem tartózkodik a megadott címen, szállítási címként célszerű olyan szállítási címet megadni, ahol a szállítási időszakban a
Felhasználó biztosan át tudja venni a megrendelt terméket.
A csomagnak a futárszolgálat részére történő átadásáról a futárszolgálat értesítést küld a Felhasználó részére e-mailben a rendelés véglegesítésekor megadott email címre, amely tartalmazza a csomagszámot, valamint a szállítási időpont további pontosítására vonatkozó lehetőségre mutató linket.
A csomagszám birtokában a Felhasználónak lehetősége van a GLS vagy az MPL által biztosított online csomagkeresés funkció igénybevételére a nap bármely szakában.
Amennyiben a Felhasználó a futárszolgálat által megjelölt időpontban nem tartózkodik a Felhasználó által a rendelés leadása során megadott szállítási címen és a csomag átvétele meghiúsul, a futár értesítést hagy a szállítási címen. A futárszolgálat három alkalommal kísérli meg a megrendelt termékek kiszállítását ingyenesen.
Ha a harmadik kiszállítás – a Felhasználónak felróható okból – sikertelen volt, akkor az újabb kiszállítást utánvétellel történő megrendelés esetén a Szolgáltató csak akkor kísérli meg a futárszolgálat segítségével, ha a Felhasználó a megrendelés ellenértékét, valamint 1400 Forint újbóli kiszállítási díjat átutalással a Szolgáltató részére kifizette és az a Szolgáltató számláján jóváírásra került. A sikertelen kiszállítást követő újabb kiszállítás díja előre fizetés, vagy utalás esetén is 1400 Forint, amelyet legkésőbb a sikertelen kiszállítást követő 5. napig kell a Felhasználónak megfizetnie átutalással a Szolgáltató részére, ellenkező esetben a már kifizetett vételár – kiszállítási díjjal csökkentett összege – visszautalásra kerül a részére és a szerződés megszűnik.
A terméknek a kiszállítást végző személytől való átvételével, illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az átvételt követően – a futár távozása után – a Szolgáltatónak mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában utólagosan elfogadni a Felhasználó részéről. A szállítólevél aláírásával a Felhasználó tehát elismeri, hogy az átvett csomag mind külsőleg, mind pedig tartalmát illetően megfelel a megrendelésében foglaltaknak (így, nem hiányos a csomag tartalma, nem sérült a termék).
Ha a Felhasználó sérülést tapasztal a terméken vagy a csomagoláson az átvétel során, a sérülésekről a kiszállítást végző személy jelenlétében jegyzőkönyvet kell felvenni. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét a Szolgáltató díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal!
II/4.8. Szállítási határidő
A megrendelés kiszállításának határideje 2-5 munkanap futárszolgálattal történő házhozszállítás esetén. Ha valamilyen oknál fogva a szállítás határideje tolódik, a Szolgáltató minden esetben tájékoztatja a Felhasználót. A csomagküldő szolgáltató által okozott esetleges késésekért a Szolgáltató felelősséget nem tud vállalni.
Szolgáltató – a Felek eltérő megállapodásának hiányában – a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb 14 napon belül köteles a Felhasználó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket. Ha külső, elháríthatatlan oknál fogva a rendelkezésre bocsátás fenti határideje tolódik, vagy a termék nem bocsátható a Felhasználó rendelkezésére, a Szolgáltató minden esetben tájékoztatja erről a Felhasználót (vis maior). Vis maior esetén a Szolgáltató a felelősségét a Felhasználó irányában kizárja.
A Szolgáltató késedelme esetén a Fogyasztónak minősülő Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a Fogyasztónak minősülő Felhasználó jogosult a szerződéstől elállni.
A Fogyasztónak minősülő Felhasználó póthatáridő kitűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni, ha
a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
b) a szerződést a Felhasználó és a Szolgáltató külön megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni.
III. Elállási jog
III/1. Elállási jog gyakorlásának menete
Kizárólag Fogyasztó [ÁSZF Köszöntő c) pont] jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
- a) terméknek,
- b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
- c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
- d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított harminc (30) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja az elállási jogát.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (pl.: levélben megküldve postán vagy e-mailben) az ÁSZF I. 3. és 15. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az a)-d) pontokban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. A Szolgáltató – mind a postai úton, mind elektronikus levélben megküldött elállási nyilatkozatra válaszolva – e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését. Írásban, postai úton megküldött elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 30 naptári napon belül (akár a 30. naptári napon) feladta a Szolgáltatónak, amit a postai bélyegző igazol (fontos, hogy a Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma). E-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából.
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató ÁSZF I. 3. pontjában feltüntetett levelezési címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 10 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 10 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék Szolgáltató levelezési címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 10 napon belül Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (csomagautomatába történő kiszállításért fizetett) költséget is. Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
III/2. A Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog
A Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog
- a) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak;
b) a szükséges használatot meghaladó, vagy nem rendeltetésszerű használat következtében – a Fogyasztónak felróható okból – megrongálódott, megsérült, használhatatlanná vált termék esetében;
c) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében. - Szavatosság
IV/1. Kellékszavatosság
Fogyasztó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztó az átvétel időpontjától számított két éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Fogyasztó érvényesíteni már nem tudja.
Fogyasztónak nem minősülő Felhasználóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Fogyasztó – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Fogyasztó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Fogyasztó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot. Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval. Fogyasztó közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Fogyasztó igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a kellékszavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Fogyasztó részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Fogyasztónak felróható okból keletkezett, nem köteles a Fogyasztó által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha Fogyasztó a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
IV/2. Termékszavatosság
A termék hibája esetén a Fogyasztó – választása szerint – a IV/1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztó termékszavatossági igényét az ÁSZF I. 3. és 15. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével tudja közölni a Szolgáltatóval.
Fogyasztót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Fogyasztó a gyártóval szemben érvényesítheti. Termékszavatossági igényként Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Fogyasztónak kell bizonyítania.
Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a termék gyártójával vagy a Szolgáltatóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.
A gyártó, Szolgáltató kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy:
a) a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
b) a hiba a tudomány és a technika mindenkori állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
c) a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak, Szolgáltatónak a mentesüléshez elegendő az a)-c) pontok valamelyikét bizonyítania.
- Jogérvényesítési lehetőségek
V/1. Panaszügyintézés helye, ideje és módja
Felhasználó vagy Fogyasztó a termékkel, vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos kifogásait az ÁSZF I. 3., 15. és 16. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével tudja közölni a Szolgáltatóval.
Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt (a továbbiakban: szóbeli) panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal megvizsgálja. Ha a szóbeli panasz során felvetett probléma azonnali megoldására nincs lehetőség a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Felhasználó vagy a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyet öt évig, a panaszra adott érdemi válaszával együtt megőriz. Szolgáltató szóbeli panasz esetén a Felhasználónak vagy a Fogyasztónak – legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg – e-mailben megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát, amelyet egyedi azonosítóval lát el. Szolgáltató egyebekben az írásbeli panaszra vonatkozóan köteles eljárni.
Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt a lehető leghamarabb, de legkésőbb 30 napon belül érdemben megválaszolja, amely határidő kezdő napja a panasz Felhasználó vagy Fogyasztó általi postára adásának a napja.
A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót vagy a Fogyasztót.
V/2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Ha a Szolgáltató és Felhasználó közötti panaszkezelés, vagy a Szolgáltató és Fogyasztó közötti fogyasztói jogvita eredménytelenül zárul, az alábbi szervezetek (hatóságok, felügyelőségek) előtt kereshet jogérvényesítési lehetőséget a Felhasználó vagy a Fogyasztó.
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Elnök: Dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
A területileg illetékes Területi Főfelügyelőség elérhetőségei
Területi Főfelügyelőség neve: Pest Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
Területi Főfelügyelőség székhelyének postai címe: 1365 Budapest, Pf.: 270.
Területi Főfelügyelőség telefonszáma: +36 1 329-7017, +36 1 236-3900, Telefax: +36 1 236-3956
Területi Főfelügyelőség e-mail címe: fogyved.pestmegye@pmkh.hu
- Az Általános Szerződési Feltételek, termékek árainak egyoldalú módosítása
Szolgáltató jogosult az ÁSZF, a honlapon forgalmazott termékek árainak és egyéb feltüntetett áraknak az egyoldalú módosítására a jövőre nézve, a Felhasználók Honlapon történő előzetes tájékoztatása mellett. A módosított rendelkezések a hatályba lépést (Honlapon történő közzétételt) követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá Felhasználóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.
VII. Tulajdonjog fenntartása
A vételár teljes kifizetéséig a termék a Szolgáltató tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – a Felhasználó birtokába kerül, felelősséggel tartozik a Szolgáltató irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.
VIII. Technikai korlátok
A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.